İnterneti asılılıq dərəcəsində istifadə edən gənclərin təklik və depressiya yaşadıqları müşahidə edilir
İnternet və biz
Son illərdə həyatımıza girən və olmazsa olmaz vasitələrdən biridir
"İnternet." Həqiqətən də internet məlumatlara sürətli və təsirli bir
şəkildə çatma imkanını yaradır. İnternet vasitəsilə maraqlandığınız və ya lazım
olan hər hansı bir məlumat saniyələr içərisində qarşınızda olur. Doğru istifadə
edildiyində fərd həyatında çox əhəmiyyətli bir yerə malik olsa da, hər vasitədə
olduğu kimi səhv istifadəsi nəticəsində həm ayrı-ayrılıqda fərdləri, həm də
bütövlükdə cəmiyyəti bir çox problemlə qarşı-qarşıya qoyur. İstər uşaq, istərsə
də yetkinlik yaşına çatmış internet istifadəçiləri mütəmadi istifadə
nəticəsində "internet asılılıq" deyilən bir təsirə məruz qalır. Bu isə öz
növbəsində həm fiziki, həm də mənəvi böhrana səbəb olur. İnterneti asılılıq
dərəcəsində istifadə edən gənclərin təklik və buna bağlı olaraq depressiya
yaşadıqları müşahidə edilir. Aparılan araşdırmalar nəticəsində məlum olub ki,
son zamanlar internet istifadəçilərinin yaşı məktəbəqədər dövrədək düşmüşdür.
Mütəxəssislərin fikrincə, bu, çox ciddi bir problemdir və tezliklə bu problemin
həlli üçün tədbir alınmalıdır.
Niyə tədbir alınsın?
İnternetin dağıdıcı təsirlərinin daha çox olduğu dövr məktəbəqədər və
yetkinlik dövrüdür. Bildiyimiz kimi, məktəbəqədər və ibtidai təhsil dövründə
olan uşaqlar doğru ilə səhvi tam olaraq ayırd edə bilmir. Odur ki, o an üçün
olan istəyinə və internet oyunlarının əyləndirici xüsusiyyətinə qapılma ehtimalı
çoxdur. Daxili yoxlama mexanizmi tam mənasıyla inkişaf etmədiyindən bu yaşda
olan uşaqları istənilən yönə istiqamətləndirmək asandır.
Yetkinlik dövründə isə öz fiziki və ruhi dəyişiklikləri ilə məşğul olan,
təsdiqlənmə ehtiyacı hiss edən, qrupa aid olma səylərini göstərən gənclər bu
ehtiyaclarını tənqid olunmadan, müqayisə edilmədən internet üzərində qurduğu
yoldaşlıqlarla çox rahat şəkildə əldə etməkdədirlər.
Qeyd olunan faktorlar bizim düşündüyümüzdən daha çox əhəmiyyətlidir. Psixoloqların
rəyinə əsasən, bu əhəmiyyəti qavrayıb buna görə hərəkət edilməsi zəruridir.
Bu istiqamətdə həm valideynlərin, həm də təhsil təşkilatlarının üzərinə
məsuliyyət düşür. Və bu mövzuda ailə üzərinə düşəni etməli, övladlarının
internetdən doğru istifadəsini təmin etməlidir. Təhsil təşkilatları isə
internetin faydaları, doğru internet istifadəsi və s. mövzularda
məlumatlandırıcı işlər görməlidir .
Nələr edilməli?
Evimizdə interneti tamamilə yığışdırmaq və ya qadağan etmək həll yolu
deyil. Unutmayaq ki, qadağan olunan daha çox diqqəti cəlb edir. Bundan əlavə,
internet istifadəsi üçün evdə internetin olması şərt deyil, uşaq evdən kənarda
şəhərdəki internet kafelərdə internetdən istifadə edə bilər. Bu isə daha təhlükəli
bir vəziyyətdir. Çünki evdəki interneti nəzarət etmək imkanınız var, lakin
internet klublarda övladınıza nəzarət etmək imkanınız olur. Bu vəziyyətdə ən
optimal variant uşağın internet istifadəsinə qaydalar çərçivəsində icazə
verilməsidir.
Övladınızla ünsiyyət qurun!
İnternet asan ünsiyyət təmin edir. Evdə özünü kifayət qədər izah edə
bilməyən gənc internetdə yoldaşlıqlar qura bilir. Onlara hər cür çətinliyini
aça bilir. Tənqid olunmur, mühakimə olunmur. Uşağımızla daha çox ünsiyyət
qurmamız, onun problemlərini anlayıb həll etməmiz aramızdakı güvən və sevgi
mühitini inkişaf etdirəcək və uşaq ehtiyaclarını qarşılamaq üçün fərqli yollara
müraciət etməyəcək.
Övladınızı ictimai mühitlərə
istiqamətləndirin
İnternet ictimai olmağı deyil, qeyri-sosial olmağı öyrədir. Bunun qarşısını
almaq üçün uşağın ictimai mühit meydana gətirməsinə yardım etməliyik. Onun
virtual deyil, həqiqi yoldaşlıqlar əldə etməsinə imkan verməli, gənci bu
mövzuda cəsarətləndirməliyik. Onunla internetdəki dostları haqqında
danışmalıyıq. Virtual mühitdə qurulan yoldaşlıqların virtual dünyadan kənara
çıxmamasını təmin etməliyik.
Övladımızı interneti əvəz edə biləcək sahələrə təşviq etməliyik. Enerjisini
doğru olaraq istifadə edəcəyi, həqiqi yoldaşlıqlar qura biləcəyi idman
fəaliyyətləri də əhəmiyyətli bir alternativdir.
Mənəvi ehtiyacları unutmayın!
Uşaqlarımızın interneti zərərli deyil, faydalı bir vasitə olaraq istifadə
etməsini təmin etməli, onları bu mövzuda məlumatlandırmalıyıq. Bunu edə bilmək
üçün ailənin doğru internet istifadəsi haqqında məlumat sahibi olması çox
əhəmiyyətlidir.
Uşaq internetdən istifadə edərkən gündəlik nizam-intizama, dərsə hazırlaşmasına
və yuxu saatlarına diqqət göstərilməlidir. Valideynlər bu mövzuda uşağa yol
göstərməlidirlər. Evdə internet istifadəsində uşağın fiziki, zehni və ruhi
inkişafına, əxlaqına mənfi təsir edə biləcək internet səhifələrə girişin
məhdudlaşdırılması da bu üsullardan biridir.
İnternetdən düzgün istifadə
İnternetdən düzgün istifadə uşağın yaşına uyğun saytları ziyarət etməsi və
internetdən məlumat məqsədi ilə istifadə etməsidir. Əlbəttə, uşaq zaman-zaman
interneti əyləncə vasitəsi olaraq da istifadə edəcək, lakin bu zaman nəzarət
nəzərə alınmalıdır.
İnternetdən istifadə edərkən valideynlərin etdiyi davranışlar uşaqlar üçün bir
model təşkil etməkdədir. Evdəki vaxtının böyük hissəsini televiziya və ya
internet qarşısında keçirən ana və atanın övladının davranışında fərqli bir şey
gözləmələri absurddur.
Narahatlığa ehtiyac yoxdur
Uşağınız internetdə çox vaxt keçirir və siz heç bir şey edə bilmirsiniz. Bu
vəziyyət bütün valideynlərdə çətinlik yaradır. Bu çətinlik nəticəsində bir çox
səhv davranışlar sərgilənə bilər. Diqqət yetirilməsi lazım olan nüans
göstərəcəyimiz reaksiyanın doğru olması və uşağa etdiyi əməlin səhv olduğunun
doğru izah edilməsidir. Əgər övladınızda "internet asılılıq" kimi bir problem
hiss edirsinizsə və onunla söhbət və danışıqlar fayda vermirsə, ruhdan
düşməyin, ən yaxşısı uşaq psixoloqlarına müraciət edərək problemi həll etməyə
çalışın.
Polad Aslan
O.M.